reklama

Význam mena Jehova

Tak máš povedať synom Izraela: „DOKÁŽEM, ŽE SOM ma poslal k vám.“ - 2. Mojžišova 3:14. Zamyslime sa nad tým, aký je význam Božieho mena.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

To nám pomôže, aby sme si ešte viac vážili česť nosiť toto meno. Meno „Jehova“ pochádza z hebrejského slovesa, ktoré sa môže preložiť ako „stať sa“ a vyjadruje aktívnu činnosť. Keď Jehova poveroval Mojžiša, aby vyviedol izraelský národ z Egypta, odhalil ďalšiu stránku svojej osobnosti. Svoje meno vyjadril slovesom v prvej osobe, ktoré je príbuzné slovesu „stať sa“. Biblický záznam o tom hovorí:


"Na to povedal Boh Mojžišovi: ‚Dokážem, že som tým, čím dokážem, že som‘ [„Stanem sa, čímkoľvek chcem“, Rotherham].“ (2. Mojž. 3:14) To znamená, že Jehova sa v každej situácii stane tým, čím potrebuje, aby uskutočnil svoje predsavzatie. Pre Izraelitov sa stal Vysloboditeľom, Ochrancom, Vodcom a Štedrým Darcom, ktorý im zaisťoval všetko, čo po hmotnej i duchovnej stránke potrebovali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

http://wol.jw.org/sk/wol/pc/r38/lp-v/1102016278/26/0

Jozef Lužinský

Jozef Lužinský

Bloger 
  • Počet článkov:  4 513
  •  | 
  • Páči sa:  828x

Autor sa bude snažiť budovať, povzbudzovať a utešovať ľudí (vrátane samého seba) svojou prózou i poéziou. Zoznam autorových rubrík:  ZivotTeológiaHistoriaVedaBudúcnosťVieraFotkyHudbaPoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu